Mokre lub suche: labirynty wodne do przetłumaczenia dla myszy i ludzi cd

Rangowe wyniki sumaryczne zostały obliczone przez zastąpienie surowych wyników wynikami kwantowymi (każdy ranking badanych, podzielony przez całkowitą liczbę uczestników), które następnie uśredniono w próbach. Teoretycznie, ta metoda powinna zmniejszyć wpływ wartości odstających i wyeliminować efekty uczenia się nieliniowego, niestałości wariancji próbnej i właściwej cenzury z powodu przerwania testów, gdy cel nie został znaleziony. Zastosowanie oceny zbiorczej rangi umożliwiło również bezpośrednie porównywanie międzygatunkowe. Possin i in. ocenili porównywalność mysich i ludzkich protokołów MWM, testując wydajność mysiego modelu AD. transgeniczne myszy eksprymujące ludzkie białko prekursorowe amyloidu (hAPP linii J20). jak również pacjentów z rozpoznaniem łagodnego upośledzenia funkcji poznawczych (MCI), u których prawdopodobnie rozwinęła się choroba Alzheimera (MCI-AD). Ta linia myszy hAPP rozwija upośledzenie poznawcze już w wieku do 2 miesięcy, z przestrzennym uczeniem się i deficytami pamięci widocznymi przez 6 miesięcy, i może być dobrym modelem AD przed wystąpieniem demencji (6, 15, 16). Dlatego też, myszy hAPP i grupa pacjentów MCI-AD mogą rozwijać podobne deficyty poznawcze (5,17). Rzeczywiście, zarówno pacjenci MCI-AD, jak i myszy hAPP wykazywali gorszy cel ukryty i wyniki próbnych prób. Jednak w odróżnieniu od pacjentów z MCI-AD, myszy hAPP wykazywały deficyty w testach na widocznych platformach, co zgłaszano niekonsekwentnie przed (18. 20). Possin i jego współpracownicy przypisali deficyt uczenia się trudności w rezygnacji z reakcji thigmotactic (pływanie wokół basenu), ponieważ zbiornik na wodę jest stresujący dla myszy. Różnica w motywacyjnym popędzie między gatunkami i stosowanie ustnych instrukcji dla ludzi, ale nie myszy, może leżeć u podstaw tej różnicy w widocznym uczeniu się platformy między gatunkami. Co ważne, kluczowe deficyty w ukrytym docelowym uczeniu się były podobne u pacjentów z MCI-AD i myszy hAPP. Obie grupy miały wyższe średnie wyniki oceny rang w odniesieniu do odległości, opóźnień i CSE (wyniki uczenia się). Podczas testu sond, obie grupy miały większą średnią odległość od platformy i spędzały mniejszy procent czasu w docelowym kwadrancie (wynik pamięci). Korzystając z tych danych, Possin i in. sformułował także zalecenia dotyczące wielkości grup niezbędnych do wykrycia efektów leczenia zarówno u myszy, jak i u ludzi. Proste metody sugerowane przez Possina i in. może umożliwić szybsze i bardziej niezawodne badania przesiewowe w kierunku terapii AD, które można przeprowadzić na różnych gatunkach, teoretycznie poprawiając wyniki badań prokognitywnych u gryzoni w klinicznej populacji pacjentów. Ponadto analizy te mogą przynieść korzyści innym badaniom dotyczącym nieliniowych zadań dydaktycznych. Wnioski i przyszłe kierunki Te wyniki pokazują wartość konsekwentnego stosowania testów behawioralnych i parametrów, które można przeprowadzić u ludzi i gryzoni i zapewniają silne wsparcie dla mysiego modelu HAPP
[przypisy: najlepsze buty do biegania, lekarz medycyny pracy stargard, dieta south beach jadłospis ]
[hasła pokrewne: pobudzenia nadkomorowe, undofen krioterapia, synvisc cena ]